fredag, april 06, 2007

Brighton i solskenet

Ååååh vilken toppendag... Jem hämtade mig med bilen, och vi kom ner till Brighton runt lunchtid. Hämtade ut våra biljetter, och knallade sedan ner till havet. Strosade runt på piren och njöt av solen som glittrade på vattnet. Det var varmt och skönt och jag behövde inte ens jackan. Kände mig avslappnad och lycklig.

Vi utforskade små labyrintliknande gränder med pittoreska och udda små specialaffärer som sålde allt från Disneytårtor, smycken och udda t-shirts till antikviteter. Senare hamnade vi på en pub där vi käkade middag och satt och pratade ett par timmar.

Vi var ute i så god tid att vi var bland de första som släpptes in i lokalen, och hamnade därför allra längst fram vid kravallstaketet (vilket för övrigt inte behövdes eftersom BNLs publik alltid är skötsam!). Så vi var ungefär 1 1/2 meter från scenen när BNL uppträdde. Kanon! Och konserten var om möjligt ännu bättre än den förra veckan. Extasen nära, ha ha ha! Fast Ed (till vänster på fotot) får nog sluta flina åt mig sådär mycket... han är så söt att jag nästan blir lite tonårsförälskad.

Kom hem strax efter midnatt, trött med supernöjd.






Inga kommentarer: