onsdag, februari 07, 2007

Vi har 3 minusgrader

...vilket innebär "arktisk kyla" här. Tror dom. Men det är alldeles torrt och fint, inte minsta snögnutta nånstans. Så vad gör engelsmännen? Jo, saltar som galningar över hela tågperrongen! Umm... saltet är väl liksom till för att smälta snön, eller...? Och om vi nu inte har nån snö så blir det ju bara halare av en massa j-kla salt! Hmmm.

Iallafall så ryktas det nu att vi kanske kan få så mycket som 5 - 10 centimeter snö imorron bitti. Om det stämmer så blir det värsta snöfallet på sju år. Oj oj oj, hur ska det gå!?? Vilken tur att jag är ledig, annars skulle jag väl tillbringa minst tre timmar med att ta mig till jobbet...

Apropå 3 minusgrader så vet engelsmännen inte riktigt hur man klär sig för olika temperaturer. De flesta var totalt inbyltade idag - i onödan, för så himla kallt var det ju faktiskt inte - men samtidigt så såg jag en kille på tåget iförd SHORTS. Men hallå? Dom har verkligen ingen pejl...

I övrigt så ska jag ta det lugnt imorrn och vårda min lilla förkylning.

Inga kommentarer: