onsdag, februari 14, 2007

Hjärtligt värre

Ja, vad ska man säga om Valentine´s Day i år då? Kunde ju ha varit mer upplyftande, kanske. Här tillbringar man merparten av de senaste dagarna med att ge stiliga karlar i alla åldrar tips om vad dom ska ge sina flickvänner/ fruar, och tar emot tusenlapp efter tusenlapp för de tjusiga smyckena de köper.

Vad får man själv? Några text från slumpmässiga grabbar från de senaste årens dejtande, samt en invit till date från en jättetrevlig kille som jag tyvärr inte är det minsta tänd på. That´s it. Inte ens ett jävla kort. Och ingenting från den som jag mest hoppades på att höra ifrån...

Valentine´s är jättestort här. Mycket mer påställt än i Sverige. Gulligt men samtidigt tröttsamt om man inte är superkär precis för tillfället... eller möjligtvis som jag superkär i fel person. Och när man som jag säljer smycken så blir det ju ännu mer påtagligt än för många andra, eftersom man har det omkring sig hela dagarna.

Oh well.
Idag blir det:
Helena hjärta entrecote/ marsvin/ tv/ soffan

Och en stor Alla Hjärtans Dag-kram till alla er som ÄR superkära i rätt person. Good for you!

1 kommentar:

Ines sa...

Jag som trodde det var MIG det var synd om? Som målade hjärtan med barnen på jobbet åt DERAS mammor, själv bortglömd av sina egna pojkar...Nä, smyckesaffär DEN dag. Inte kul alls kan jag tänka.Kram på dig i efterskott! Kul att ha hittat din sida iaf.