söndag, februari 18, 2007

Osams

Det är inte alltid så trevligt att bo i Croydon... Idag var det ett ungt par som rök ihop ute på gatan. Killen skrek "f*ck off, p*ss off!!" till tjejen upprepade gånger, hon slängde sig in i bilen, skrek åt honom att sticka, han efter in i bilen, slet tag i henne. Hon ut på gatan, han svor och sprang efter, slet tag i henne igen och de pucklade på varandra innan hon kastade sig in i bilen igen. Han skrek och svor och sparkade till sidan på bilen flera gånger innan han slet av en bit av stötfångaren och slog sönder bilens fönster på förarsidan. Krossat glas över hela henne och hela gatan. Tjejen skrek åt honom att dra åt helvete innan hon gasade iväg.

Mysigt. Sånt där händer varenda dag här. Varför är folk så himla vildsinta? Det värsta jag har gjort nån gång när jag varit osams med pojkvännen är typ att smälla igen en dörr.

Var ute på en date i fredags kväll (för övrigt en av de trevligaste kvällarna jag haft på länge!) och killen kommenterade att det var väldigt stökigt i centrum. Flera polisbilar, en eller två ambulanser, folk som slogs, polismän som patrullerade partygatan. Jag konstaterade att det var en helt vanlig fredagskväll i Croydon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Mark brukar alltid klaga nar han blir staionerad i Croydon pa tex overtidspass. Han brukar skamta att nattpass i Croydon ar det varsta, sarskilt helgerna. Tror knappast han kort ett helt pass utan nagon form av vald, abuse, assault, gun/knife crime etc etc. Men det ar lustigt som du sa i nan tidigare post hur stor skillnad det ar pa East och West Croydon... :-)

Helena sa...

Mmmmm och jag bor ju ändå i East Croydon, som ska vara den lugnare delen...

Tror nog inte att jag kommer att bosätta mig för gott här, om jag säger så!