fredag, november 17, 2006

Allt är inte guld som glimmar...

...Ibland är det silver!!


Det här ägnade jag större delen av gårdagen åt... G putsade silver så svetten stänkte, jag byggde upp en helt ny display. Visst blev det snyggt?? Vi fick skippa luncherna, men det var det värt.


Och så passande att A, en av ägarna, tittade in idag, precis när det var som allra mest glimmande och prydligt! "Stunning" och "fabulous" var några av orden hon använde :-D


Bärnsten säljer vi väldigt mycket av i vår butik, och särskilt nu till jul eftersom det är en populär present. Halsbanden i mitten ligger på mellan 2,000 och 7,000 spänn, men folk verkar ha hur mycket pengar som helst att bränna...


Här är min heltidare G (bakom disken) och min nya jultjej H (till höger). Ser inte ut som om de jobbar så vansinnigt hårt, men vi hade faktiskt en riktigt körig dag.

H sålde alldeles på egen hand ett 3,000-kronors halsband precis innan ägaren A kom in... snacka om perfekt timing! A blev mäkta imponerad över att hon fixat nåt sånt redan sin andra dag och teaterviskade till mig "se till att hon säger upp sig från lördagsjobbet hon har och kommer och jobbar hos oss även efter jul!" No problem! :-) Sen frågade hon var jag fått fatt i tjejen.

"Öööh well jag högg henne när hon var inne och handlade hos oss..."

"Jaha ja, ibland är det det bästa sättet!!"

En bra dag.

(klicka på bilderna för förstoring)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Suck, den som ändå hade råd till nåt annat än fönstershopping......
Ser jättefint ut!

Bantartant sa...

Åh, jag är ju inte på väg till GB men när jag väl kommer iväg måste jag boka in ett besök i "din" butik.

Anonym sa...

Kan du fixa en dejt med Jultjejen åt mig på Leicester Square nån gång i juli nästa år..vore kul..Hälsningar Dr Alban hehe..you know

Helena sa...

En dejt?? Hmmm såvitt jag vet så har hon en pojkvän, så hon kanske inte är så värst mottaglig för svenska gossars charm... :-)