måndag, november 20, 2006

30 pints

En vän har antagit en utmaning idag... han har slagit vad med sin kompis om £50 att han ska kunna dricka 30 pints - 16,8 liter - starköl under loppet av 12 timmar. Vid den senaste uppdateringen var han på sin 19de pint och det började ta emot så smått... Men han hade fortfarande nästan fem timmar på sig. Brittiska karlar gillar sin öl. *suck* Konstigt nog blir karlsloken aldrig dålig! Jag har sett honom efter 20 pints och det var nätt och jämt att han stod upp, men dålig? Nix!

Ska bli intressant att se hur många han lyckas klämma ner. Fast särskilt hälsosamt tror jag inte att det är...

Ifall ni undrar över hur det går med Mark - apropå karlar - så har det varit tyst sen förra fredagen. Hans telefon har varit avstängd när jag försökt ringa, och jag har inte orkat bry mig om att vara online mitt i natten. Så det blir liksom ingenting.

Annars var det en galen amerikan på nätet som friade till mig (!!) efter att vi hade chattat nån timme igår kväll. Han påstår att han har fem egna företag, massor med pengar och ska komma över till England med en 200,000-kronors förlovningsring. Han ska skämma bort mig och köpa hus och bil åt mig och ge mig så mycket pengar jag vill att shoppa för. Och så påstod han att han blev kär i mig vid första ögonkastet och var övertygad om att jag var kvinnan för honom. Dessutom skickade han bilder på sig själv där han såg ut som nån slags stilig Tarzan. Ja tjena. Den storyn gick vi ju på. Absolut. Fast underhållande var det!

2 kommentarer:

Bantartant sa...

20 pints känns oöverstigligt för mig som inte är så förtjust i öl.... friad till... slå till kanske:-)
nä kanske inte

Helena sa...

Nja det är väl tveksamt om jag slår till... förmodligen är han en blekfet skallig 63-åring i nättröja som sitter där och låtsas vara nån rik tjusig Adonis, och hoppas att jag ska skicka en massa nakenbilder på mig själv eller nåt! Det brukar vara fallet när det är såna där "too good to be true"-grabbar...