onsdag, juni 07, 2006

Hemma bra men hemma bäst

Ledig. Gött. Ska börja planera lite för hemresan nästa vecka... vilka kläder jag ska ta med osv. Åker på onsdagen och kommer hem igen på lördag kväll, så det blir en kortis. Men kan ju inte vara borta för länge från jobbet, känns inte rätt så här i början. Pappas begravning är på torsdagen så det blir den jobbiga biten, men sen har jag hela fredagen att umgås med mamma och förhoppningsvis också trycka i mig den numera klassiska "pizzan på Norrstrand med Magnus". Mmmm pizzasallad... Måste ske varje Sverigebesök! :-)

Inte direkt en resa jag ser fram emot... även om det ska bli skönt att träffa alla. Förresten ber jag om ursäkt om det låter förvirrat när jag säger att jag kommer HEM på onsdan och åker tillbaks HEM på lördan... men det är så det känns. England är hemma nu. Men Sverige kommer också alltid att vara hemma. Oavsett i vilket av länderna jag skulle bo i framtiden, kommer det alltid vara något som saknas. Jag skulle inte kunna flytta hem till Sverige igen utan att sakna England nåt alldeles desperat.

Ett liv utan England vore ett liv:

utan maltvinäger på chipsen...ööh sorry pommes fritten...
utan pubar i varje gathörn...
utan nattöppna supermarkets...
utan engelsk TV...
utan att kunna vara den man vill och klä sig som man vill...
utan framfusiga engelska karlar som tror att dom är Guds gåva till kvinnorna även när de ser ut som Danny de Vito...
utan fåniga engelska ordvitsar och språk som dryper av sarkasm...
utan att kunna gå hem till folk utan att behöva ta av sig ytterskorna vid dörren...
utan att kunna äta en påse crisps...sorry chips till lunch utan att bli be betraktad som bulimiker...
utan att kunna köpa läckra kläder i min storlek som inte ser ut som rundhalsade tält...
utan att få dagliga kommentarer om mina fantastiska "boobs"...
utan att kunna beställa mat från vilken restaurant som helst och dom kör hem den till din dörr...
utan att automatiskt bli sedd som alkis om man går ut och tar en öl en tisdagkväll...
utan doftande rapsfält längs M25:an...
utan tusen andra saker som jag skulle kunna räkna upp om jag inte skulle träffa M på Lakeside om två timmar... måste in i duschen NU!

Can't win.

1 kommentar:

Bantartant sa...

Mina ungar är nog tacksamma att deras mamma bott en del i GB..:-)
Här får man nämligen chips till lunch, om det är väldigt varmt och man behöver lite salt... man får vinäger på sina chips.. eller pommes då... och så oratar vi engelska minst en dag i veckan så kan de slappa lite när de har engelskalektion senare, hoppas jag i alla fall..
Kul blogg, hit kommer jag att återkomma.