måndag, juni 05, 2006

Att jobba med... ööh... barn?

Hade världens lataste söndag efter en knövlig lördag på jobbet. Den störiga tjejen A är tillbaka, nu på prov en månad... om jag inte är nöjd med henne åker hon. Hittills är jag inte så värst imponerad. Hon har en jäkla kaxig attityd och har svårt att smälta in. G tröttnade och fräste ifrån på eftermiddan, eftersom A envisades med att hela tiden hoppa in och ta över Gs kunder. Himla irriterande och det ser inte så proffsigt ut för kunderna, som helt plötsligt har en ny säljare efter att ha pratat med den första i flera minuter...

Den här gången fick jag släpa ut A i friska luften en timme så hon fick lugna ner sig. Finns ju andra saker jag skulle vilja lägga ner min energi på än att tillrättavisa tjuriga brudar som beter sig som barnungar... sälja till kunder och dra in en massa pengar t ex...

Söndagen var ett slappt töcken. Skulle tvätta kläder, åka och handla, städa åt Snoddas, sitta i trädgårn i solen... hamnade i soffan framför datorn hela dan och gjorde inte ett skvatt utom att chatta och prata i telefon. Kul var det iallfall. Man behöver lite flirt då och då.

Inga kommentarer: