fredag, januari 27, 2006

Ytterligare en höjdardag

Ledig, hurra! Men icke sa nicke... Hade bokat tid klockan 13 för att registrera mig hos en rekryteringsagentur. (Jag har uppdaterat mitt CV online och nu börjar det droppa in förslag) Hade 3 pers inne hela dagen på jobbet, lite tajt men det går. Vid tio på morgonen ringde Vickie och talade om att Tinas barnvakt svikit henne så hon måste sticka 14.30 och hämta sonen. "Hmm, okay, ring runt och försök hitta lunchavbytare, annars får ni klara er." Ingen gick att få tag på.

Sitter på tåget in till London när Sharan ringer och talkar om att hennes son ramlat och dragit i huvudet i ett handfat i skolan. Blöder, panik, måste åka. Underbart. Bara Vickie kvar att täcka 4 avdelningar efter 14.30.

Så jag fortsatte in till London, gjorde en snabbintervju, kastade mig på tunnelbanan igen och åkte direkt tillbaks till Croydon och in på jobbet. Helt fel skor så jag fick göront, hann inte ta lunch osv. Misär att behöva jobba på sin lediga dag, särskilt eftersom Nessa (bitch) anser att vi inte ska ta kompledigt. Jobbar du övertid som chef så är det bara att bita ihop, typ. Ska se om jag kan smita hem tidigt nån dag ändå.

Och jag som hade tänkt ha en härlig eftermiddag och strosa runt i London, hälsa på gamla kollegor osv. Oh well.

Inga kommentarer: