fredag, januari 06, 2006

En eftermiddag på kliniken

Nu har jag varit hos Parish & Bell fotklinik och blivit scannad, he he. Det var riktigt trevligt... Killen som hjälpte mig var riktigt söt och jag blev nästan lite generad när han bad mig lägga fötterna i hans knä så han kunde klämma och undersöka... Tur att jag hade målat tånaglarna...

Det är mycket riktigt hälsporre-syndrom (Plantar Fasciitis) som jag har. Dessutom är jag plattfotad och har vingliga vrister. Nobody´s perfect! Jag hade med några par skor som jag använder ofta, han kollade in dom och sa att de var ganska bra. De rekommenderar trainers (gympaskor) så mycket som möjligt. Sexigt värre *suck* Jag fick fötterna scannade, rätt kul... tog ca 15 sekunder och då får de en 64,000 pixlars exakt avtryck, som skickas över till USA där de tillverkar sulorna exakt efter mina mått. Dessutom anpassar dom sulorna så att de kompenserar för felaktig fotställning osv, så på sikt kan det även hjälpa mitt dåliga knä.

Fick välja bland olika sorters sulor, och jag valde en för kängor/trainers och en för lite nättare finskor. Det tar ett par tre veckor innan jag får dom, och sen måste jag i princip ha dom resten av livet. De kostade runt 15000 spänn (hick!) men de har livstids garanti och jag får pengarna tillbaka om de inte hjälper. Så det kändes som att det var värt det. (Fast jag vet inte om mitt kreditkort håller med...)

Så nu är det bara att vänta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Full sula...

/M