tisdag, januari 03, 2006

GOTT NYTT ÅR!!

Jaha, då var det 2006... Firade nyår med Andys kompisar i Basingstoke, det var rätt trevligt! Nyår är ungefär samma sak som hemma - god mat, större mängder sprit i goda vänners lag, nedräkning på teven och fyrverkerier överallt.

Vi var fem par totalt, ett antal ungar (ungefär sju tror jag), en karaokemaskin, en hund och en katt med en halv svans. Hade träffat några förut - Mark, Mandy, Tony och Anne var alla med till Paris för några månader sen. Gillar dom, de är lättsamma och schyssta.

Sov över hos Andys föräldrar, där jag träffade syrra nummer 2. Claire bor i Frankrike, är gift med fransosen Eric och de har två småttingar varav den minsta (4 år) bara talade franska. Hmmm, inte så lätt med kommunikationen där. Syrran var precis lika torftig som den första men inte lika sur. Mullig, inget smink och inga smycken, råttfärgat hår, sjaviga kläder. Inte undra på att Andy tycker jag är den vackraste kvinnan på jorden, om det är vad han vuxit upp med! Fast familjen tycker nog att jag är en udda påfågel i hönshuset, om man säger så...

Ringde direkt till fot-kliniken idag - första dan efter deras juluppehåll. Och fick en tid redan på torsdag, hurra!! Gud va skönt om det verkligen hjälper... Tydligen har de kunder från alla världens hörn som kommer hit, och för en gångs skull hade jag flyt eftersom de finns ca 20 minuters bilresa härifrån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den torftiga syrran som också läser svenska på kvällstid och faktiskt blivit riktigt duktig med tiden... :-)

/M