onsdag, januari 25, 2006

Bättre dagar har jag haft

Inget vidare kul. Nessa, vår nya regionchef, var på heldagsbesök idag. Tyckte inte om henne innan, och ännu mindre nu. Hon petar och lägger sig i varenda smådetalj. Hon vill också att alla tjänster utom min ska vara deltider. Och jag har ju tre heltidare... ingen av dom skulle klara sig på mindre timmar än de har idag. Jag har gjort flera förslag på scheman som skulle funka bra - med de anställda jag har idag - men det duger inte. 20 timmar i veckan tycker hon är lagom per anställd. Jag vet att det kommer att gå åt pepparn, men hon vägrar inse det. Jag saknar Gerry!!!

Fick också desciplinera Sharan, en av mina heltidare. Hon var sjuk i nära två veckor och hade bara kontakt med mig två gånger under tiden. Jag förhörde henne förra veckan, och Nessa utdelade en skriftlig varning idag. Sharan satte upp världens värsta attityd och höll på att få sparken på kuppen. Hade varit rätt åt henne, men hon slapp undan p g a att personalavdelningen var lite "softa". Jag börjar faktiskt bli redigt trött på den slappa engelska arbetsmoralen.

Inga kommentarer: