tisdag, augusti 30, 2005

Dr Motashaw

Har varit hos tandläkaren igen. Var tämligen nervös innan, eftersom han hotade med rotfyllning sist! Men jag har inte haft ont det allra minsta sen sist, och han var nöjd med resultatet. Så den temporära fyllningen får sitta kvar tills vidare, och jag får komma tillbaka när jag får ont eller om fyllningen krånglar. Däremot hittade han ju en massa andra småskavanker, så det blir ett par återbesök för att laga tänderna... Vissa småhål ska ha fixa med en ny metod som heter Healozone. Det är en behandling med ozon som tydligen ska ta kål på karies och förhindra att det blir sämre. Helt smärtfritt och väldigt smidigt, tydligen. Men dyrt...

Förresten så fick jag mitt nya engelska körkort idag! :-) Kul. Det tog ju inte så lång tid trots allt. Så nu känner jag mig lite mer brittisk än förut, ha ha. För den som undrar så kan jag tala om att de ser ut nästan precis som de svenska, men man har även ett "papperskörkort" där det bl a står om man har några prickar.

Inga kommentarer: