lördag, augusti 20, 2005

Aj aj aj, det bultar å det bankar...

På torsdagskvällen kom tandvärken tillbaka - med besked! Sov bara ett par timmar på natten trots fullproppad med värktabletter... Hade chefsmöte för Mexx på fredagen och ville inte missa det, så jag uthärdade. Mötet var intressant som vanligt, det är alltid kul att träffa de andra concessioncheferna och få lite skvaller och nyheter.

På fredag natt drog det igång igen, så på lördag morgon ringde jag runt och försökte få tag i en tandläkare som kunde ta emot mig akut som ny patient. Har inte varit till nån brittisk tandläkare än, så visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Blunda och peka i Gula Sidorna, typ... Fick en tid på förmiddan, så jag slängde mig iväg till jobbet ett par timmar för att få ordning på de små liven, och sen iväg till Coulsdon söder om Croydon.

Tandläkarbesöket blev en plåga... Jag erkänner villigt att jag är lite småskraj efter tidigare upplevelser, och nålar är jag inte förtjust i alls. Det visade sig att en stor bit av en kindtand var borta, och nerven var nästan blottlagd. Tandläkaren (Mr Motashaw, en stooor hulkig men snäll medelålders indier) gav mig TRE bedövningssprutor - den tredje var en extra stark - men ändå gjorde det ont så in i helvete när han borrade runt nerven! Sköterskan fick sig nästan en käftsmäll när jag vevade runt i vild panik, he he. Sen fick jag tanden förseglad och ska komma tillbaks på tisdag tio dar för att se hur det har gått. Som jag fattade det blir det antingen rotfyllning eller bara en fyllning beroende på resultatet. Ska ta antibiotika under tiden. Tandläkaren var uppmuntrande nog att säga att "det är mycket möjligt att det blir värre innan det börjar bli bättre om några dagar". Huga!

Tillbaks till jobbet efteråt, totalbedövad i hela käften utom just den där jäkla tanden... Men hade inte ont iallafall! Personalen var lätt road/bekymrad... Hmmm.

Nu när bedövningen har släppt känns det fortfarande okay, som tur är.

Inga kommentarer: