måndag, augusti 15, 2005

Det var den semestern det...

...och fort gick den! Har inte skrivit nåt på ett tag, så det blir en lååång post nu... Semestern var över i en blinkning, men jag hann iallafall med bland annat att:

gå på Dublin Fair i hamnen med Pia, käka pizza med Magnus, Micke och Pizza på Norrstrands Pizzeria (klassiker!), leka med Magnus nya flygsimulatorprogram, klippa ner syrener och sly i Vålberg, hoppa in på Klädhuset och säga hej, tillbringa en kväll hemma hos Pia och Krille, äta surströmming hemma hos mamma (mums!!), shoppa både på Bergvik och nere på stan (kollade in Mexxavdelningarna på MQ och Åhléns också), hyra en minibuss och köra ett helt lass med skräp från stallet i Vålberg till tippen, träffa pappa och mina farbröder Affen och Janne med alla respektive ute på Hammarön, byta adress hos skattemyndigheten (detta eviga flyttande!) samt hela veckan mata en stackars grannkatt vars ägare inte behagade vara hemma utan bara lämnat katten ute... Puh!

Tyvärr blev farmor allvarligt sjuk och fick tas in akut på intensiven. Hon hade organiserat "släktträffen" men blev dålig dagen innan. På förmiddan samma dag vi skulle ses hittade Affen och Marie henne kollapsad och icke kontaktbar i lägenheten. Först trodde vi inte ens att hon skulle klara sig, att det var en propp av nåt allvarligt slag. Inget syntes på datortomografi etc och efter någon dag började hon kvickna till. Nu tror man att det kan vara natriumbrist, tydligen kan det ha den här dramatiska effekten. Jag hann iallafall träffa henne ett par gånger innan jag åkte tillbaka, och det känns skönt.

Jag kom hem till Croydon natten till torsdag, helt slut! På torsdag kväll kom Damon över med Snoddas, och jag fixade middag till oss. Var gött att se dom!

Sen dess har det varit lite hängigt och jag har mest känt mig trött och sliten. Fick en jäkla tandvärk på fredagen (förmodligen utlöst av stress), men det har släppt lite nu. På lördag morgon ringde Damon, som skulle varit rest till Tyskland över helgen, och talade om att han ställt in det eftersom han är helt slut... och att han kanske inte orkar med att ses på ett tag eftersom han har så mycket problem med jobbet, trötthet, olika kompisar som ska komma hit varenda helg och hälsa på mm. Lysande, precis vad jag behövde... Precis när man har sista semesterhelgen och behöver lite peppning får man raka motsatsen. Så hela helgen satt jag mest hemma och tjurade istället för att åka på utflykter mm som jag hade tänkt.

Idag åkte jag till Lakeside och det var iallafall lite kul, fixade naglarna, shoppade lite och snackade med några gamla arbetskompisar på House of Fraser. Sen blev det kräftor på kvällen, mmmmmm... hittade dom på IKEA häromdagen, tack gode gud för IKEA Swedish Food Shop!!

Imorrn är det tillbaka i selen igen... en av mina heltidare har sagt upp sig under veckan pga nytt jobb, och jag får nog inte ta in nån ny... så det blir ju kul! Hmmm... och så är det regionsmöte på fredag för alla chefer i regionen, så det måste jag förbereda mig för också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pizza beställde en Kroppkärr..för er som vill anteckna det..

Anonym sa...

Själv beställde jag en Capricciosa..mest av nostalgiska skäl..men oxå för jag hade ätit på Bergvik före..den pizzan är lätt smällt..Vill oxå skicka en hälsning till Pia i Kundtjänst på Domus på Bergvik..strålande jobb..när du hjälpte den gamla damen..ytterst proffsigt..Pizza och jag var imponerade...