onsdag, februari 02, 2011

Dags att deklarera

Vädret här på västkusten har lite svårt att bestämma sig... i lördags morse vaknade vi upp till 8 minusgrader, idag var det 10 plus... Fast jag klagar inte, jag vet ju hur kallt, snöigt och jäkligt ni haft i Sverige i vinter!

Har väl varit en tämligen ointressant, vanlig vecka här. Jag har jobbat förstås, gjort en del nya smycken, jagat varor på nätet, åkt till posten, handlat, packat, fotat, listat, bokfört, mailat, stressat över ekonomin och slitit mitt hår i vanlig ordning. I helgen gjorde jag min allra första "self assessment" online, dvs engelska motsvarigheten till självdeklaration. I England behöver man normalt inte fylla i nån alls om man inte är höginkomsttagare, så hittills har jag sluppit undan. Men nu var jag ju tvungen att deklarera bokslutet från företagets första månader, januari till mars förra året. Optimist som jag är har jag ännu inte skaffat nån revisor eller liknande, och det kanske hade varit lättare att lämna det till nån annan men jag hade inte lust att ta den utgiften än. Nästa gång kanske det behövs... Hmm undrar hur stora böter man får om man klantat till det och siffrorna blir fel...? Oh well, jag fick den ju inlämnad i tid iallafall, alltid något!

Vill passa på att säga GRATTIS till David som fyller år idag! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

David hälsar o tackar - ligger just nu och sover under sin nya, gosiga Liverpool filt, som det är slagsmål om ;-). Ni är för rara!