onsdag, oktober 25, 2006

Veckan som gått

Nu har det varit segt med uppdateringarna igen. Har jobbat mycket den senaste veckan. Min heltidare G är på semester, och en av söndagstjejerna är sjuk. Toppen. Gjorde sex dagar i sträck, och flera gånger fick vi ta hjälp av huvudkontoret för att få en lunchavbytare. Oh well, det är gjort nu iallafall. Den här veckan blir lite lättare - förhoppningsvis!

I måndags var det chefsmöte i en av butikerna inne i centrala London. Ganska avslappnad stämning jämfört med Mexx, och det var kul att träffa de andra cheferna som jag hittills inte hunnit bekanta mig med mer än på telefon. Alla verkar sympatiska, ingen som stack ut på nåt otrevligt sätt. Pratade med regionschefen om min heltidare G, och lyckades få till en ganska ordentlig löneförhöjning åt henne. Kanon - det blir en trevlig överraskning för henne när hon kommer tillbaka nästa vecka. Efteråt var vi några stycken som gick på puben och tog några öl. I efterhand insåg jag att det inte var nån bra idé för mig, eftersom röken fick mig att hosta som en galning halva natten. Men kul var det! Och alltid bra att snacka in sig med folk som jobbat där lite längre och är mer insatta i skvallret...

Har pratat ut lite med Mark, fick äntligen tag på honom igår natt. Känns lite bättre, men det är ett lite knepigt förhållande... Vi ska försöka ses på söndag iallafall. Fast han får nog lägga på ett kol om det ska bli riktigt bra. Han är tjurig för att han inte får träffa sin dotter just nu, och för att han varit sjukskriven så länge pga foten. Han drattade omkull igen härom veckan (det där med kryckor är krångligt!) och det gjorde det hela värre. Men jag försökte få honom att inse att han inte kan sätta mig i pausläge tills saker och ting har rett ut sig, jag måste få vara med i processen så jag vet vad som händer i hans liv. Iallafall fyller han år idag, hela 29... :-) Barnrumpa (alternativt lammkött).

Imorse var jag uppe tidigt igen och hämtade mina provresultat från Walk-In Centret. Det var bara siffror och sa mig absolut ingenting, så jag stegade iväg till drop-in-mottagningen hos min nya läkare. Enligt honom var alla värden helt normala - blodsocker, kolesterol och allt sånt. Skönt att höra - det är inget större fel på mig iallafall! Men ett värde var högt, och det var värdet för "okänd infektion". Det är väl den som orsakar hostan. Han gav mig en remiss och ska skicka iväg mig för att röntga bröstet på sjukhuset, och så skrev han ut en effektivare hostmedicin.

Jag köpte ut medicinen, handlade lite mat, gick hem och lagade lunch, pratade med mamma i telefon och slocknade sen på soffan och sov som en gris i sex timmar... Gud vad skönt det var! Att jag är trött kan ju eventuellt bero på att jag var vaken och chattade med olika personer mellan halv ett och fem i natt... Nu har jag iallafall kvicknat till, bytt åt marsvinet, diskat lite och så. Och medicinen verkar fungera hyfsat. Could be worse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas hostan går över för dej med rätt medicin .
Helena K är hos mej och vi läser din brev .
Må så gött
Hälsar så gött gör
Ewa å Helena K