måndag, september 11, 2006

Tjejhelg

Nu har Anna anlänt, och vi har haft en toppenhelg! På lördagen ägnade vi oss mest åt shopping i Croydon, och middag på Nandos... och massa snack förstås. Det gäller att komma ikapp när man inte setts på ett år!

Söndag morgon vaknade vi upp till strålande sommarväder, och beslöt oss för lite sightseeing. Vi tog en tur till Titsey Place söder om Croydon - ett gammalt herresäte med anor från femtonhundratalet. På ditvägen hamnade vi lite vilse, men det gjorde inte så mycket eftersom det ledde till en publunch i en mycket pittoresk och charmig liten by. Titsey var otroligt fint - en fantastisk trädgård med fontäner, planteringar och park. I huset gick vi på rundtur guidade av två äldre damer som berättade allt om husets historia.

Var ganska slut bägge två när vi kom hem, men lyckades ändå släpa oss ut och få i oss lite thai-mat...

Idag har vi varit i Kingston, kollat in min butik och shoppat lite mer till Anna. Sen åkte vi över till marsvinsvakten som jag fixat (min granne skulle sköta om honom men ballade ur i sista stund så jag fick anlita en professionell "pet sitter") med mina extranycklar och instruktioner. Hon verkar väldigt schysst så det går nog bra. Sen blev det sista-minuten-handling på Sainsburys och så hem för en kollaps i soffan. Imorgon är det packning och annat som gäller, innan vi ger oss av till Luton för resa till Sverige.








Inga kommentarer: