söndag, september 24, 2006

Sverige del 3 - highs and lows

Höjdpunkter:

- Att få klämma på Mozart (katten) så mycket man vill (fast han samarbetar inte alltid)

- Revbensspjäll och potatissallad i stugan med mamma efter utfört hårt trädgårdsarbete (de där stackars granarna hade inte en chans!)

- Suverän middag hos farbror Affen och Mari i deras vackra hus vid älven en sensommarkväll. Många minnen avhandlades...

- Få träffa Magnus, Pia och farmor och faktiskt ha tid att prata ordentligt - för en gångs skull.

- Sitta i mammas trädgård en solig morgon

Lågvattenmärken:

- Att inte kunna prata med pubsoffemannen på en hel vecka eftersom han hade tappat bort laddaren till sin mobil... Tur att det finns e-mail iallafall...

- Fästingar (don´t ask!)

- Laptop och skrivare. Båda nyinköpta på Elgiganten. Båda ägnade jag timmar åt att försöka få igång. Båda sedan returnerade eftersom de faktiskt inte fungerade och inte ens butikens tekniker kunde dom fixa dom.

- Bouppteckningen. Huset som ägts av vår familj i generationer, som jag alltid trott jag skulle få ta över, är numera skrivet på min pappas fru som enskild egendom. Vilket innebär att det inte ingår i dödsboet. Vilket innebär att jag inte får någon del i det alls. Hur detta känns vill jag inte ens kommentera här, eftersom jag inte vill röra upp några känslor på andra håll. Men ni kan ju föreställa er.

Inga kommentarer: