onsdag, augusti 19, 2009

Glass

Vissa saker är helt enkelt värda att flytta till Devon för. Hocking´s ice cream är en av dom. Tillverkad enligt traditionellt recept av clotted cream och annat gott, av samma familj sen 1930-talet. Glassen säljs från mini-van på några olika ställen runt Bideford, bl a nere vid våran strand. Ljuvligt.

Jag låtsas att det bara är clotted cream och nästan inget socker alls, och så tar jag bara EN liten kula i bägare. Och bara nån gång i månaden. Aaaahhh...

Tidigt imorgon bitti drar vi till Sverige. Plockar upp Lewis, sen stydottern Sadie och hennes kompis Aimee, och sen direkt till Stansted flygplats. Framme i Skavsta har vi hyrbil som väntar, och så blir det min tur att köra till Filipstad på kvällen. En natt på hotell, och sedan blir det lunch med mamma och svärisarna på fredagen. Och så ska vi checka in på Hennickehammar. Och gå igenom dukning och annat. Och så ska jag försöka få tag i blommor.

Sen på lördag är det dags!

1 kommentar:

Anna sa...

Gratulerar till bröllopet! :) Vivi skickade hit mig och berättade att ni också äter LCHF, som jag har börjat med lite grann nu och jag älskar din blogg, den är helt underbar! Hoppas att det är ok att jag länkar till dig. Kram Anna