fredag, juni 19, 2009

Bröllopsbestyr

Nu har jag ansökt om och fått beviljad semester för två veckor i augusti - med ett bröllopsdatum i mitten! Det kommer närmare...

Ryanair har krånglat lite med oss. De skickade ut ett hurtigt e-mail häromdan där de berättade att den flight klockan 17.05 vi bokat för hemresan inte längre körs, och att vi istället skulle få privilegiet att flyga hem klockan 9.40 på morgonen. Okay... Från Deje till Skavsta tar kanske fyra timmar med ungar... en extra timmes marginal... incheckningstid mm... och uppvakning, påklädning mm... då hamnar vi runt klockan tre på morgonen. Nähä tack. Vi ringde upp bokningen och spottade och fräste, och blev raskt ombokade till 21.40 istället, utan extra kostnad. Tramspellar!

Jag har fortfarande inte beställt nån brudklänning, och nu börjar det dra ihop sig lite grann! Men jag får lön nästa vecka, så då ska vi väl kunna skramla ihop några kronor. Jag velar fram och tillbaka, men jag vill inte vara maräng så jag kör nog på den lite medeltidsinspirerade klänning som jag hittat på nätet. Hade tänkt mig en vit, men nu har dom börjat göra en i silver också... ooooooh den får det nog bli!

Vi har köpt ringar iallfall! Vackra, enkla, släta ringar. Ett brett titaniumband till honom och ett brett vitguldsband till mig. Stilrent, enkelt och snyggt. Rolig parentes - på grund av LCHF-maten har jag minskat en hel ringstorlek och fick beställa en M istället för N (vad nu det kan vara i svenska storlekar).

Det där med brudbukett och hur jag ska fixa håret och sånt får vi ta lite längre fram. Svärmor har erbjudit sig att köra en "provrunda" eller två med sina frisörtalanger, så att vi kan se om jag hittar nåt jag gillar. Vill ha en enkel uppsättning och sen har jag ju inga slöjor och tiaror och sånt där tjafs, så det ska inte vara nåt stort problem hoppas jag.

De flesta blivande brudar planerar nog lite bättre än jag, skulle jag tro... Men för mig är inte detaljerna så viktiga. Jag och Andy och dom vi bryr oss om är där. Det räcker.

Inga kommentarer: