fredag, april 24, 2009

Karln är ledig

...han är officiellt singel, alltså. Vi har haft möte med en karl på kommunen/rådhuset för att få ett intyg, motsvarande hindersprövning, på att Andy är singel och kan gifta sig med mig. En massa detaljer skulle fyllas i, plats, tid och datum för vigseln, personuppgifter om mig och honom osv.

Liiiite pinsamt blev det ju när Andy fick frågan "Och hur gammal är du?" Han stirrade blankt framför sig i fem sekunder, och vände sig sen till mig och frågade "Hur gammal är jag nu igen??"

Jag fick le mitt allra vackraste "nej-då-jag-är-inte-alls-nån-visumsökande-illegal-invandrare-som-betalat-en-årslön-för-att-han-ska-gifta-sig-med-mig-så-jag-får-stanna-i-landet" leende och svarade iskallt "43", varpå Andy kontrade "Jaså? Jag trodde jag var 42..."

1 kommentar:

A Versatile Girl sa...

Kikar tillbaka. Jag som tyckte jag hade det bra i Leicester, men du ser ju ut att ha det snäppet bättre, där vid havet! =)
/Maria