torsdag, april 02, 2009

Hemma.


Möblerna är på plats. Nästan alla lådorna är uppackade. Vi har köpt två nya garderober på IKEA i Bristol och monterat ihop dem. Idag blir det en sväng till tippen och en sväng till Traceys garage för att lagra lite överblivet - huset är ju ganska litet så fast vi rensat fick inte allt plats. Men kanske behöver man inte två likadana grytor i samma storlek framme. Och en jättestor wok. Och dubbla pajformar. Och extra gardiner. Och kanske behöver man inte sätta upp varenda tavla. Det går bra ändå!

Hela familjen stormade in första dan strax efter flyttbilen anlänt, och sen har det varit fullt ställ hela veckan. I sin iver att hjälpa till verkade dom inte riktigt förstå att jag vill packa upp mina böcker SJÄLV... de måste stå i en viss ordning i bokhyllan, ju. Och att jag föredrar att svärmor INTE bestämmer var mina tallrikar ska vara. Suck. Men ibland får man bita ihop och få det överstökat, även om min lilla OCD-personlighet får sig ett spel av att upptäcka att pärmarna står upp-och-ner i bokhyllan. Aaaaargh!!

Nu har det börjat lugna ner sig, och jag har haft några små ögonblick som är sådär lite speciella. Som t ex när jag åkte ner till den lokala kvartersbutiken för att köpa nåt, kom ut ur butiken och plötsligt blev stående halvvägs till bilen. Sniffade i luften. Det luktade tång. Och salt. "Vad märkligt, det luktar hav", tänkte jag förundrat. Innan jag kopplade. Havet var 100 meter bort. Jag har bara inte vant mig än.

Inga kommentarer: