söndag, november 25, 2007

Snorf snörvel

Idag var det meningen att jag och Andy skulle gå till svenska kyrkans julmarknad. Trots fem år i England har jag aldrig lyckats ta mig dit, och tyckte det skulle vara mysigt att visa Andy svenska jultraditioner och kanske provsmaka lite glögg och pepparkakor - så han är förberedd när vi dyker upp hemma hos mamma...

Men icke. Istället sitter jag uppkurad i soffan omgiven av pappersnäsdukar, halstabletter, temugg, Nurofen och nån mysko hostmedicin från hälsokosten. You guessed it. Stressen har hunnit ifatt, och förutom hostan som vägrar ge med sig har jag nu som grädde på moset fått en riktig rejäl "head cold" - dunderförkylning.

Jobbmobilen fortsätter ringa fast det är söndag, och nu har jag satt den i "tyst" läge. Nån jävla måtta får det vara. I torsdags när jag försökte ha en ledig dag fick jag sammanlagt 6 text och 13 samtal från jobbet. Nog för att jag och Sally förväntas jobba extra hårt som area managers, men ska jag ha 24-timmars jour vill jag nog ha lite bättre betalt, thank you very much. Så idag är jag ledig. Och sjuk. Låt mig vara ifred.

Inga kommentarer: