torsdag, november 22, 2007

Äntligen!

Två veckor har släpat sig fram... med jobb, jobb, sömn, mat och sen mera jobb. Men nu kommer han äntligen hem från Florida. Can´t wait!!

Mestadels har jag jobbat sena skift i en av mina butiker i centrala London, eftersom butikschefen har varit på semester. Har kommit hem strax före tio på kvällarna, ätit nåt slumpmässigt, kelat med katten och sen krupit i säng. Sicken party animal jag är!!

Carlos the cat ska till farbror/tant veterinären i eftermiddag för att få sin första vaccination. Lyckligt ovetandes far han runt i huset, jagar sin egen svans i badkaret (ny favoritlek), gnäller efter mat var tionde minut ungefär, gosar in sig bredvid mig i sängen på natten samt anfaller och dödar allt som kommer i hans väg, t ex plastkorkar från PETflaskor, skinkbitar, topz, datormus, vindruvor, mobiltelefoner, pennor, kvitton, läppstift eller örhängen.

Han spinner högre och mer än nån annan katt jag träffat på, och följer mig som en liten skugga vart jag än går i huset. Lite småstressad blir man när han sitter på badrumsgolvet och studerar en medan man pinkar, men i övrigt är det ganska trevligt! Han har varit ett fantastiskt sällskap för mig medan Andy har varit borta.

Apropå ingenting så kommer vi till Sverige ett par dar över jul. Det blir en snabbvisit, från natten före julafton till annandag eftermiddag, men det ska bli toppen att få fira en svensk jul med mamma, skinka och Kalle Anka efter fem år av kalkon och tappra försök att göra egen rödbetssallad...

Inga kommentarer: