söndag, september 16, 2007

Bredband är himmelriket!

Bättre sent än aldrig - jag är tillbaka!

Jag vet att ni är många som har muttrat om hur lång tid det tagit för mig att uppdatera, men det är först nu som jag har fått bredband igen efter flytten... Och allt har varit såååå körigt! Jag lovar att jag ska berätta allt om den senaste månaden, men vi får ta det i etapper.

Men... Sverigeresan är avklarad och gick galant. Trevligt var det. Vi har flyttat till nya huset och trivs jättebra. Har kastat mig tillbaks in i jobbet efter semestern och det blev en riktig rivstart, eftersom 3 tjejer i "mina" butiker hade sagt upp sig under tiden jag var borta. En för att plugga, två för nya och mer välbetalda jobb. Jäklar. Rekrytera, rekrytera, rekrytera.

Vi har haft svärföräldrarna här för att hjälpa till med flytten. Vi har Andys son L och hans styvdotter S här den här helgen, och håller dom sysselsatta med datorer, pubmiddagar och teve. Vi har installerat telefoner, satellitteve, bredband och allt annat som behövs. Vi har släpat möbler och kartonger upp och ner och ut och in. Vi har irriterat oss på hyresagenturer, telefonbolag, sopgubbar, inventeringsbolag, fd hyresgäster och lite annat smått och gott.

Det är nu ganska exakt fem år sen jag flyttade till England, och äntligen känns det som att alla bitar börjar falla på plats.

Nu kan livet börja. Bring it on.

2 kommentarer:

Bantartant sa...

Så roligt att läsa om vad som hänt!
Så nu får du uppdatera din profil här på bloggen då det är mer än Snoddas som är sambo med dig nu:-)

GRATTIS till allt kul

Helena sa...

Tack bantartant! Hade helt glömt bort att ändra profilen...