söndag, september 30, 2007

Chokladtårta

Konversation med elvaårig styvson på fish & chips-ställe söndag eftermiddag:
- Ni har inte likadana näsor.
- Öhm neej det har vi inte, för vi är ju inte släkt med varann...
- Inte likadana ögon heller. Eller munnar.
- Nej... vi är ju inte släkt med varann... då skulle vi ju inte kunna vara pojkvän och flickvän...
*kort paus*
- Men ni är ju gifta ju?
- Nej L, vi är inte gifta!
- Men... jag var ju på ert bröllop häromdagen!
- ???
- Eller... jag kanske drömde det...
- Ja det måste du nog ha gjort, för vi har inte gift oss!
- Hmm... för jag åt chokladtårta på ert bröllop... alldeles för mycket... sen mådde jag illa och spydde. Jag drömde nog det.
*kort paus*
- Om ni gifter er, kommer det att finnas chokladtårta på bröllopet då?
- Självklart! Vi kan ha den största chokladtårta du nånsin sett.
- Bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, helfestligt... måste ju ses som något poritivt att han ser er som gifta. Tror inte min styvdotter ens tänker i de banorna, jag är bara bihang till pappa.

Bantartant sa...

TIhi... härlig kille.
Ta chansen, gift er, ni bor ju ändå ihop:-)
Finns alltid anledning till party!!