torsdag, juni 28, 2007

Byggnadslov

Idag har jag suttit på en spansk restaurant och diskuterat byggnadslov för en restaurantutbyggnad med ett gäng greker och en bunt boende i samma område som en av mina butiker. Ibland hamnar man i dom mest märkliga situationer. Hmm. Lite rödvin fick jag iallafall, vilket ju var en tröst eftersom jag fick åka in på min lediga dag.

Det var lite komiskt eftersom alla var väldigt artiga och behandlade mig med yttersta respekt... här kommer Area Managern för TOKO, minsann... bug och bock. Har väl inte riktigt vant mig vid den nya rollen, utan känner mig ibland som en bortkommen tonåring! Visst är det märkligt att titlar betyder så mycket i det här landet... man märker skillnaden direkt i hur andra ser på en och bemöter en.

Annars överskuggas nye premiärministerns installation av den enorma nyheten att Spice Girls ska återförenas. Definitivt av större intresse för den brittiska allmänheten!

Tog mig i kragen idag och knallade iväg till en frisersalong och fick håret proffsklippt och tonat för första gången på fyra år... Känner mig stolt över mig själv! Och blev jättenöjd med resultatet. Nån bild kommer det väl så småningom, när jag fått bukt med nya frisyren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, en toning av ditt sönderblonderade hår var nog helt på sin plats. Bye bye 80-tal liksom.

Anonym sa...

Anonym, vet du, det ar lustigt att du sager sa; jag antar att du aldrig traffat helena eftersom hennes har ar allt annat an sonderblonderat. Vilket man ser nar man traffar henne.

Helena sa...

Undrar hur den anonyme kritikern själv ser ut... :-)

He he he, tänk att mitt hår kan orsaka såna åsiktsyttringar från människor som, precis som du säger Vivi, inte ens har träffat mig... Komiskt. Get a life, typ.

Förresten så kan jag meddela alla tråkiga åsiktspersoner (som anonym här ovanför) att det absolut trendigaste i frisyrväg i England just nu är... just det - superblonderat!

Det måste ju innebära att jag är en trendsetter, eller hur? :-)

Ärligt talat så struntar jag fullständigt i om vissa personer inte gillar min stil. Jag kör med det jag trivs med, och jag är vuxen nog att stå för det. Dessutom skriver jag aldrig anonyma bloggkommentarer, för jag står för dom också.