måndag, maj 14, 2007

Sverige i majsolen

Kom hem i fredags kväll efter en mycket trevlig resa till Sverige, och ett lyckat födelsedagsfirande. För en gångs skull flög jag från Gatwick ända till Karlstad, via Köpenhamn. Och guuuud vad skönt det var att slippa de långa bilresorna. Dessutom blev jag hämtad och lämnad av mamma i Sverige, och Andy i England. Sicken service!

Hann med bl a en rundtur till sommarstugan och till huset i Vålberg. En snabb visit hos Magnus (jag är sååååå imponerad av hur duktig du varit!), lite snusinköp på OBS Bergvik där jag också hann säga hej till Pia, diverse hjälp till mamma som t ex att installera DVD-spelare och grovdammsugare. Men dagarna gick väldigt fort och man hinner aldrig så mycket som man hoppas.

Andy hämtade mig på Gatwick, och tillbringade sedan hela helgen med att passa upp på mig på alla möjliga sätt och vis. Är fortfarande chockad över att det finns en sån toppenkarl. Inte nog med att han tog hand om Snoddas och tillbringade timmar med att hålla honom sällskap, han hade också satt på ett ordentligt regellås på min trädgårdsskjulsdörr som alltid blåser upp, samt fixat min badrumsbelysning som inte fungerade. Helt på eget initiativ. Han hade lagt en godisbit på min kudde när jag kom hem. Och igår när han hämtade mig efter jobbet hade han köpt en stor bukett blommor åt mig. Blimey!




Mamma njuter av vårsolen utanför huset i Vålberg




Födelsedagsfirande: Här i Hennickehammars Herrgårds privata relaxavdelning lyxade vi och badade bubbelpool innan vi käkade 3-rätters gourmetmiddag.




Vackra vyer utanför herrgården




Mamma och jag svullar i oss frukost dagen efter. Man kunde t o m grädda egna våfflor med vispad grädde och sylt om man ville. Det ville vi. Mums.




"Matte, jag förstår om du är trött, men kan vi inte leeeeeeka lite??"


2 kommentarer:

Vivi sa...

Ohh vilken fin mamma du har! Jattesot!!

Bantartant sa...

låter som du haft det härligt!! Och du är så lik din mamma!!!