fredag, maj 04, 2007

Jodå, det gick!

Nu kan "halvhemlisen" avslöjas...

Jag har blivit erbjuden jobbet som Area Manager (regionschef) för inre London. Förutom att jag ska fortsätta vara chef i min egen butik, ska jag också vara huvudansvarig för 5-6 av våra butiker, varav 3 är de med högst omsättning i kedjan.

Blev kallad till en "informal chat" i onsdags, och vi satt och diskuterade i över tre timmar. Pust. Det visade sig att de hade tänkt ut en plan för det hela redan innan de träffade oss som sökte... precis som jag misstänkte! De träffade mig sist, eftersom de ville ha det hela på plats innan de pratade med mig. Jobbet som hade annonserats ut var för den yttre regionen (butikerna som ligger en bra bit utanför London) och det lät som att de tänkt sig mig i den positionen, men nu hade de tänkt om och ville istället ha mig till inre London. Högprofilaren. Vi var tre som sökt (alla redan butikschefer i kedjan), och de erbjöd yttre regionen till tjejen som jag ansåg vara enda "hotet". Men jag var ju den som fick det bättre erbjudandet - den viktigare regionen med toppbutikerna, mera pengar och mindre restid. Jag gillar den andra tjejen, och vi jobbar på ungefär samma sätt vilket ju underlättar, eftersom vi kommer att jobba tillsammans med ganska många frågor.

Jag kommer att dela min tid mellan min egen butik, de andra butikerna och huvudkontoret. Kommer att få lite fler personaltimmar för att täcka de timmar jag gör i butiken nu. Resor inom jobbet betalda, en nätt liten löneförhöjning, bonus vid uppnådda mål, utgiftskonto och eget skrivbord på huvudkontoret.

Jobbet består främst av att se till att alla de andra butikscheferna jobbar som dom ska, att kostnader hålls nere, motivationen är på topp och omsättningen går upp. Handläggning av semestrar, lönerapporter mm, rekrytering av chefer och butikspersonal, lösa alla tänkbara problem som kan uppstå, personalutvärderingar, arrangera och förhandla om underhåll och reparationer i butikerna, utveckla program för och bistå cheferna med att träna upp personalen i bla displayer och kundservice, hålla i chefsmötena tillsammans med min kollega, omfördela varor mellan butikerna så att vi har rätt varor på rätt plats mm mm mm mm.

Lilla jag? Regionschef? Allvarligt? Jösses, det låter ju nästan vuxet ju! Det verkar som att de faktiskt tror att jag vet vad jag sysslar med... undrar när dom kommer på mig?

Har aldrig haft ett eget skrivbord på jobbet förut. Det känns stort. :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Vad är det för kedja så jag kan besöka den när jag kommer till London i sommar?

Bantartant sa...

Häftigt!!
Stort grattis!!
Nya mål och nya utmaningar!!!

Lycka till!!

Anonym sa...

Härligt! Ett jättestort grattis!

Vivi sa...

Wow!! Häftigt tjejen! Well done!!!

Anonym sa...

Lilla du är väl en underdrift... Stora och frodiga du passar väl lite bättre!

Anonym sa...

Stort grattis till nya jobbet! Hoppas du kommer att trivas där!