onsdag, oktober 03, 2012

Veckans utflykter


Svärmor Cath ger mamma en lektion i hur man spelar bingo "at the seaside"
Själva spelade jag, Andy och svärfar Grum airhockey. Jag kom sist. Förstås.


Besök i urgulliga pittoreska lilla kustbyn Clovelly i lördags. Bilförbud och 
kullerstensgator gör att man fortfarande fraktar dit vissa varor med åsnor...


Mamma och Andy beundrar utsikten halvvägs ner till hamnen.
Det är ganska brant så man får stanna och vila då och då, men 
det är värt det när man har såna vidunderligt vackra vyer!


Skrikhalsar!


Fiskehamnen i Clovelly vid ebb. 

Vi käkade fish and chips i en pub nere vid hamnen och det var nog den godaste 
jag nånsin ätit. Pinfärsk fisk med öl i paneringssmeten och tjocka pommes frites, 
mums! (Hmmm jo jag vet att chips inte är speciellt LCHF... men jag har lagt av
 den strikta livsstilen ett tag eftersom jag inte vill ge grynet några matnojjor när 
hon flyttar in. Och givetvis gick jag upp i vikt direkt!)


Ilfracombe strax före lunch på söndagen. 
Andy har massor med respekt för sin svärmor. Massor. Jag lovar.


Man blir aldrig för gammal för att leka flygplan. 
I Ilfracombe finns det gott om plats att göra det!
(Fast han rullade inte nerför kullen den här gången, Anna)


Söndag eftermiddag. Världens vackraste och mest stämningsfulla kyrkogård. 
Strax utanför byn Mortehoe med dimma, svagt solsken, utsikt över hav och 
karga klippor. Hänförande. Efteråt blev det cream tea i byn.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är lite galen, din man - det blir perfekt att han får en treåring att lattja med :-). Vackra vyer! Kul att Monica får uppleva Devon. Kram Anna

Helena sa...

Ha ha ha ja de kommer ju att vara på samma mognadsnivå ungefär, han och skruttan! :)