tisdag, oktober 18, 2011

Drömmer mig tillbaka...


Vi åkte runt på en vulkan i Timanfaya Nationalpark


Vi badade och solade på vår lilla strand i Costa Teguise


Vi häpnade över landskapet


...och missade aldrig ett tillfälle att fika, med eller utan utsikt!


Vi åkte på ubåtssafari och såg sjunkna skatter och fiskar

och vi letade upp ett par geocachar också!

Sent omsider kommer det så en liten uppdatering efter resan... Jag kan faktiskt inte fatta att det redan är två och en halv vecka sen vi kom hem!! Vart tar tiden vägen? Och varför är det ibland så svårt att sätta sig ner och skriva några få rader när man egentligen har massor att berätta? Nu får jag faktiskt skärpa till mig.

Som ni säkert förstår av det förra blogginlägget så hade vi en alldeles fantastiskt fin resa. Allt gick så smidigt, inga förseningar eller strul eller otrevligheter. Bara lata, varma dagar med en riktig smekmånadskänsla. Vi var båda väldigt imponerade av Lanzarote och tyckte att det var mycket finare och bättre än vi hade förväntat oss. Landskapet är kargt och ödsligt men samtidigt otroligt dramatiskt, storslaget och hisnande vackert.

Vår lilla hyrbil tog oss till udda små hörn av ön som man kanske inte alltid ser. Vi "åkte vilse" med flit ibland för att upptäcka nya ställen, och trots att vi hann med en hel del så finns det fortfarande massor att utforska. Vi vill gärna åka tillbaka snart, det var något med stämningen och klimatet som tilltalar oss väldigt. Andy började snabbt fantisera om hur jag skulle kunna ha ett litet marknadsstånd och sälja smycken, medan han kunde skaffa taxi-licens eller köra buss eller nåt. Hmmm jo visst är det lätt att drömma sig bort!


Vi var på kamelsafari vid lavafälten

Vi såg hisnande vyer och vackra landskap

Vi åt en massa sånt här gott. Ge lökringarna till maken så
har man en perfekt LCHF-rätt! (Och jo, jag "syndade" lite
med några glassar för en gångs skull)

och vi bodde så här fint.

Till sist en av mina favoritbilder från resan.
Andy och receptionskatten i ett avslappnat ögonblick...

Inga kommentarer: