lördag, september 24, 2011

Semestertider

Hade ju tänkt uppdatera regelbundet med bilder och annat från vår semester på Lanzarote, men jag har införskaffat en minst sagt vinglig spansk internetuppkoppling så det får bli lite mer sparsmakat eftersom jag inte alltid har mer än styrfart...

Vi har det iallafall jättebra. Vår ort Costa Teguise är väldigt fin och inte något partyställe, utan har lite lugnare och trevligare atmosfär vilket vi gillar. Vi har hyrt en liten bil och kuskar runt på dagarna och utforskar olika delar av ön. Det finns massor att se och göra! Idag har vi t ex vandrat runt i underjordiska lavatunnlar och beundrat utsikten från en kustremsa 500 meter över havet. Magnifikt, minst sagt.

Bilden nedan är tagen från vår närmaste strand, och där har vi badat och snorklat, och studerat fiskar som simmar upp så nära intill en att man nästan kan ta i dem.

På morgnarna latar vi oss på vår lilla terass, och på kvällarna knallar vi runt och letar upp olika enkla restauranger och sitter där och spanar på folk som går förbi. Då och då hamnar vi i samspråk med någon "fellow Brit" och skojar om hur många ställen här det finns där man kan se "Hem till gården" varje kväll och äta engelsk steak & ale pie... Konstigt nog känner jag mig mer engelsk än svensk när vi är här nere!


Och sen har jag ju förstås hittat en liten mager katt som behöver matas. Naturligtvis. Hade ni trott nåt annat? Varje morgon runt 8.30 dyker hon/han upp på terassen och väntar tålmodigt. I början blev det min frukosttonfisk som gick åt, nu har vi uppgraderat till riktig kattmat. Och varje morgon sitter det lilla livet och fräser vilt åt oss - för säkerhets skull - innan fatet med mat placeras framför nosen. Man vet ju aldrig med turister.

Inga kommentarer: