tisdag, augusti 23, 2011

Det är så lugnt och fridfullt här vid kusten

Bläh. Vad stressigt det blev idag...

Först packade jag alla kundordrar som skulle postas, precis som jag gör varje förmiddag. Fick lite panik eftersom jag inte kunde hitta en liten emaljerad berlock som en eBay-kund hade köpt. Letade i alla tänkbara lagerlådor men den fanns ingenstans. Bestämde mig för att ta itu med det problemet senare.

Sen slängde jag mig i bilen och drog till postkontoret och lämpade över dagens skörd. Körde sedan in till stan och parkerade utanför banken, tog ut pengar från svenskt konto och satte in på engelskt. Knallade uppför kullen till en chokladaffär för att hitta grejer till ett par kundbeställningar. Sedan nerför kullen igen, till Superdrug och Boots för att kolla efter solkrämer inför semesterresan.

Handlas behövde det göras också. Så Morrisons blev nästa stopp, lite åt oss och lite åt businessen. Flängde sedan raka vägen hem och mötte Andy i dörren. Lämpade av alla grejer, slafsade i mig lite tonfiskröra a la LCHF (frukost klockan 14...) och så åkte vi iväg i Andys bil för att fixa två nya däck.

Vår däckkille hade givetvis slut på de vi tänkt köpa, de enda som fanns var dyrare och han tar bara kontanter. Så eftersom jag inte tagit ut tillräckligt fick vi skjuta upp däckbytet och istället kuska ner till närmaste uttagsautomat. Passade på att köpa några smågrejer till jobbet i stormarknaden bredvid.

Vid det laget var klockan nästan 15 och Andy hade ett tandläkarbesök bokat. Jag följde med och väntade utanför. Tog inte lång tid, så då blev det raka vägen tillbaka till däckkillen igen. Väntade där medan han bytte två däck. Under tiden satt en av hans hundar på mina fötter. Lite obekvämt för mig men onekligen ganska charmigt!

Andy ringde nu bilverkstan och frågade om de kunde ta emot bilen för besiktning. Löper ut imorgon. Bra framförhållning i familjen H, vill jag lova. Nu var klockan 16.30 och de stängde 17 och vi var tvungna att flänga hem och hämta min bil så att vi kunde ta oss tillbaks! Vid det laget insåg jag att jag bara druckit en kopp te på hela dagen, och började känna mig lite halvsnurrig i skallen av vätskebrist.

Strax efter fem var vi hemma igen. Andy geggade ihop en banana custard eftersom han inte kunde tugga så bra efter tandläkaren, och så vi satte oss och tittade på tv en timme innan det var sängdags för honom. Och då är det som vanligt dags för mig att gå tillbaks till datorn och jobbet.

Jäkligt skönt att inte alla dagar är som idag! Och berlocken låg - helt superlogiskt förstås - i lagerlådan för handgjorda armband. Typiskt mig.


1 kommentar:

sophie sa...

Busy är bara förnamnet!! Hoppas du kan klämma in lite relaxande!! kram från hulla