torsdag, april 21, 2011

Somriga dagar

Vilken tur vi har haft med vädret senaste veckorna! Strålande solsken mestadels, och härliga temperaturer. Styvotter Sadie tajmade det bra och kom hit för en veckas påsklov och vila från universitetspluggandet. Andy hade tagit ett par dagar ledigt och vi passade på att utnyttja tiden med att åka på utflykter, slappa i trädgården, vandra på stranden... och jag och Sadie satt uppe halva nätterna och listade varor på eBay... hon har börjat med en liten eBay-shop där hon säljer en massa läckra piercingsmycken av alla de slag. Ta en titt på hennes grejer här, hon skickar även till Europa!


Mmmmmm... äta ute på favorithaket The Sunshine enligt LCHF = 3 stora skivor bacon, 3 "scrambled eggs" (äggröra) och en massa riven smält ost ovanpå. Då står man sig hela dan! Numera behöver jag bara beställa "the usual"... de tycker nog jag är lite konstig kanske, men det bjuder jag på.

Våran Carlos och grannens Rusty latar sig i solen. Vilket tufft liv de har... äta, sova, sola, jaga en mus eller två, sova lite till...

Jag och Sadie på stranden. Flip flops - check. Solglasögon - check. Sommarkläder - check. Fåniga flin - check. Får aldrig nog av vår långa vackra sandstrand och njuter varje gång jag är där!

Andy börjar bli riktigt excited över vårt stundande Royal Wedding! Flaggan har han nu satt upp i lastbilen så att alla som passerar kan beundra den...

Affärerna svämmar över av memorabilia med Kate och William och allt är förstås MYCKET smakfullt och stilrent (hmm). Just ja, vi får vi inte kalla henne Kate längre... och absolut inte Waity Katie (för att hon fick vänta så länge). Catherine ska det vara nu. Ja ja, det tar nog några år innan vi ändrat det. Kul är det iallafall med bröllop. Det blir stort firande i hela landet, gatufester, uppträdanden, fester och allmän hallabaluns. Fredagen är röd dag och de flesta är lediga så att vi kan fira ordentligt.

Känns ju lite som att jag är priviligierad, förra året firade ju vi Victoria och Daniel och nu får jag chans att fira igen!


Inga kommentarer: