torsdag, januari 20, 2011

Ett helt år...

Idag är det exakt ett år sedan jag slutade skriva här. Jag vet inte riktigt varför, kanske var det lite för mycket på gång, kanske var det att jag kände att jag hade tappat lite fart med bloggandet. Kanske det bara blev lite för nära, lite för personligt, och allt som behövdes var en paus... Eller kanske så enkelt som att jag tillbringar mycket tid framför datorn, och det är så mycket annat som ska göras så bloggandet blev bara en ytterligare "uppgift" snarare än ett nöje.

En lång paus blev det! Men lite då och då har jag upplevt något eller sett något och tänkt "wow, det där måste jag blogga om!" och sen kommit på att jag inte håller på länge och då har jag känt en liten saknad efter det.

Så ett år, precis på dagen, kändes lagom. Det har hänt ganska mycket under tiden! Men vi får väl ta en sak i taget. Jag tänker inte känna någon press på att jag måste skriva ett visst antal inlägg under en vecka eller en månad eller whatever, jag tänker blogga när jag känner för det. Vem vet, det kanske blir ofta?

Jag fick en smärre chock när jag kollade min besöksstatistik häromdagen, vilket jag inte gjort på nästan ett år. Flera hundra besök varje månad, trots att jag inte skrivit nåt inlägg på ett helt år! Fantastiskt. Jag blev lite rörd, och lite generad för att jag inte hållt er alla uppdaterade. Är nyfiken på vilka ni alla är också. Men jag ska skärpa mig lite. Jag ska berätta om husflytten. Om katterna. Om jobbet. Om att vara gift med Andy. Och allt annat som är livet inemellan. Vardag för mig, men kanske intressant för någon annan... Vill ni hänga på så vore det roligt!

2 kommentarer:

Bantartant sa...

Åh vad jag är glad att du är tillbaka!!
VÄLKOMMEN!!!

Anonym sa...

Härligt - då kan jag ha bättre koll på dig framöver ;-) Kram, Anna