tisdag, januari 20, 2009

728

Två veckor kvar att jobba. Det känns väldigt konstigt. Jag pendlar mellan ilska, stöddighet, framtidsoptimism och djup ledsamhet. Har sökt några jobb men känner ingen större entusiasm för projektet. Både mamma och Andy säger till mig att det ju inte är så bråttom, att jag borde ta ledigt ett par veckor och samla mig. Fundera över vad jag vill göra. Men jag känner mest stress... Vet inte riktigt varför. Kanske är det att jag alltid måste vara en duktig flicka och göra allting rätt. Och snabbt.

Ifall ni är nyfikna så kan jag också tala om att a-kassan i England är samma för alla, oavsett tidigare inkomstnivå. Man får £60,50 i veckan. Det motsvarar i dagsläget 728 kronor. Woopi do. Det kan ju vem som helst leva riktigt flott på! Om man fick hyran och alla räkningar betalda så kanske man kunde överleva... Hur f-n gör folk??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner verkligen för dig! Själv har jag 6veckor kvar att jobba.. Nedläggningen av vårt otroligt framgångsrika kontor blev ett faktum förra veckan. Tillhör ju tyvärr en koncern, och går koncernen dåligt får vi snällt hjälpa till även om vi går på knäna pga av allt jobb.. Arbetstillfällena kryllar ju inte i Karlstad heller precis. Tack & lov så är ju vår akassa lite högre än Englands... Hoppas du kommer på fötter snart. Men ta din tid nu! Alla stadier måste upplevas innan du kan gå vidare. Kommer bara slå tillbaka sedan annars. Själv har jag hamnat i ett ilsk stadie. Är tvärförbannad på allt och alla..
Kramar och lycka till!

Anonym sa...

Men herre min je...det går väl inte. Lycka till med jobbsökeriet. Ta ett djupt andetag och hämta ny kraft.