torsdag, december 31, 2009

HAPPY NEW YEAR!!

När jag var i tonåren brukade jag och kompisarna gå långpromenad på nyårsaftonen... runt Karlstad centrum och hela vägen längs Klarälven bort mot Färjestad och tillbaka till Sundsta. Med ett fikastopp på Scandic. Jag kommer ihåg Anna, Carin, Annika, Kerstin, Eva mfl från olika år. Anna finns kvar på snabbval i mobilen. De andra har försvunnit över åren. Kallt var det alltid. Mysigt var det också. Framtiden var ljus.

Iår blev det promenad på en blåsig strand på den engelska västkusten med make och styvson. Hemma. Vem kunde ha anat? Så värst kallt var det inte. Men mysigt var det. Och framtiden är ljus.

Smarrig svensk jultallrik på julafton! Mestadels LCHF förstås. Sååååå gott. Andy är barnsligt förtjust i den hemmagjorda rödbetssalladen och äter den gärna med sked...


Målmedveten julklappsöppning - systersönerna Oz och Woody i ett hav av julklappar och papper på juldagen.



Andy och Lewis på blåsig nyårsstrand


2 kommentarer:

Anonym sa...

Var är snön?

Linn sa...

Hej! Måste kommentera här, jag satt precis och sökte på boende i England för att se om jag hittade några bloggar och så trillade jag in här. Jag käkar och LCHF så jag tyckte det var så lustigt bara, haha :)

Saken är den att jag gärna skulle vilja flytta till England i framtiden. Nu är jag 20 år och något kapital har jag då inte, men jag planerar att försöka skrapa ihop ett och börja plugga om något år och efter det flytta. Har bott i England som liten (Guildford) och tycker mycket om landet.

Jag tänkte höra om det går bra att jag ställer lite frågor till dig om saker? Typ via mailkontakt eller så?

Det mesta man hittar när man googlar är ju nya studenter som vill flytta till London, hitta en rumskompis, jobba på ett callcenter och supa, men det är ju inte alls det jag vill. Jag har redan sambo så jag vill ju flytta "på riktigt", så att säga.

Ska ta och läsa igenom din blogg nu, men information som var aktuell 2007 är ju förmodligen inte så aktuell 2010, därav frågorna.. :)

Trevlig helg!
MVH Linn