onsdag, juli 15, 2009

Purple

Nu vet jag säkert. Aldrig mer mörklila ögonmakeup. Aldrig.

Förra året fick jag illröda kliande ögonlock av en mörklila ögonskugga. Provade ett annat märke, och det var nästan lika illa.

I förrgår köpte jag en snygg mörklila eye liner och målade på lite innan vi gick ut för att äta. När jag kom hem sved det i ögonen som om jag badat i klorerat vatten ungefär, och jag sminkade av mig. Nån timme senare slog det till ordentligt - sveda, rinniga och röda ögon. Skrämde Anna och ungarna morgonen därpå med mina hiskliga illröda ögon som skulle ha platsat på vilket Halloweenparty som helst. Jag ser fortfarande bakfull ut, två dygn senare, trots antihistamintabletter. Aj aj aj.

Tydligen är det en av dom vanligaste sminkallergierna - lila ögonprodukter - på grund av färgpigmenten dom tillsätter.

Men att jag drabbas, jag som inte är känslig mot nånting annat i hela världen...?

Aj. Aldrig mer. Om jag försöker så däng till mig, nån.

Förresten har klänningen - den klänningen - anlänt. Bl**dy gorgeous. Ni andra kan sitta där med era marängklänningar och tiaror och slöjor...

1 kommentar:

Anonym sa...

Från det ena till det andra: sök på Ray Cokes på Youtube... ahh, memories :-) /Rob