fredag, mars 13, 2009

På gång

Hyresagenturen har fått ett okay från ägaren av den lilla bungalowen, så nu är vi på g för flytt i slutet av månaden! Helt plötsligt är det nästan lite panik att få allt fixat...

Vi dividerar just nu med vår nuvarande hyresagentur, eftersom dom anser att vi ska betala hyran upp till uppsägningsperiodens utgång, och det anser inte vi. Vår synvinkel är att VI har blivit uppsagda, och därför borde kunna flytta när vi hittar ett lämpligt boende. Eftersom agenturen inte lyft ett finger för att hjälpa oss hitta ett nytt hus (dom har ringt EN gång, meddelade att de hade några hus tillgängliga och bad att få ringa upp tio minuter senare... det var en och en halv vecka sen) har dom ingen rätt att kräva hyra för hela perioden. Vi kan tänka oss att ge en månads uppsägning, vilket skulle ta oss till den 11 april, men inte hela månaden ut. Vi får se vad som händer.

Jag har köpt ett gäng flyttlådor, och håller på att packa undan sånt vi inte behöver varje dag, typ en del kläder, fotoalbum, böcker osv. Jag har drabbats av rensar-mani, och har skickat iväg åtskilliga prylar till soptunnan eller välgörenhet.

Häromdagen tog jag ett drastiskt beslut och kånkade iväg en stor del av alla mina älskade böcker, närmare bestämt 135 stycken pocketböcker, till en charity shop nere i centrum. Det sved, men samtidigt var det skönt att lätta på packningen! Huset vi flyttar in i är betydligt mindre än det vi har nu, så alla platsbesparande åtgärder är välkomna.

Igår var jag på en jobbintervju för ett jobb i närheten av vårt nya hem... ett vettigt butikschefsjobb på ett företag som borde vara tämligen robust i det nuvarande vingliga ekonomiska läget i England. Det var en s k assessment day, när man samlar ihop många sökande från flera regioner och gör gruppövningar blandat med intervjuer och enskilda utvärderingar. Det var inte så hemskt som det låter! Man fick ett antal scenarion gällande t ex personalfrågor och försäljningssiffror som man skulle lösa på lämpligaste vis. antingen på papper eller via rollspel. Ganska intressant, faktiskt.

Om jag skulle få det jobbet kan vi känna oss lite lugnare, får då kommer iallafall EN av oss att ha en inkomst med en gång... Jag får besked inom nån vecka om jag gått vidare till enskild intervju.

Om inte annat så var det ju en chans att få middag hos svärisarna och övernattning hos Tracey (min sister-in-law) igen. Känner mig lite som en jojo, flängandes mellan Staines och Devon. Men det är ju bara tillfälligt. Snart är vi Devon-bor!

Inga kommentarer: