måndag, september 15, 2008

Jag vet, jag vet... det har varit glest mellan blogginläggen över sommaren...

Varenda dag tänker jag på eller upplever saker som jag vill berätta om, roliga eller underliga eller bara vardagliga saker. Men sen kommer jag hem på kvällen och antingen glömmer bort det eller så är jag för trött för att komma mig för att blogga.

Så jag ber om ursäkt! Sommaren har flutit iväg så snabbt och det har varit mycket på gång.

Iallafall så har vi redan hyrt ut vår villavagn, den här veckan och nästa. Två kunder så snabbt, inte så illa pinkat! Vi har också haft förfrågningar för Allhelgona och julveckan. Vår website är klar, så ni kan kolla in bilder mm på StaticFanatic (Den engelska beteckningen på en villavagn är static caravan) Givetvis är villavagnen tillgänglig för svenskar också, om nån skulle vara sugen på en semester på engelska västkusten!

Dessutom la vi ett bud på en annan villavagn på samma holiday park, lite av ett skambud egentligen - men säljaren har precis accepterat. Så nu blir vi entreprenörer, ha ha ha! Den nya är inte lika fräsch inuti och något mindre, men den har en träveranda och dessutom ligger den alldeles bredvid bäcken så man kan vakna till porlande vatten utanför sovrumsfönstret... Vi ska försöka ta oss ner dit till helgen för att avsluta affären, städa ur den nya vagnen och kleta på lite lasyr på verandan.

Jag har använt arvet efter pappa till dom här affärerna, och det känns som en vettig sak att lägga pengarna på. Förhoppningsvis kommer det att ge oss en much needed extrainkomst för några år framöver. Och dessutom har vi ett superbt ställe att dra till över en helg när vi behöver komma bort!

Igår drog vi med styvsonen till Longleat - ett fantastiskt herresäte byggt på 1500-talet. Nuförtiden har dom också en enorm safaripark med ett program för att rädda utrotningshotade arter, samt åkattraktioner av olika slag, ett mini-zoo, en jättestor häcklabyrint osv osv. Vi hade en toppendag även om vi inte hann se alltihop, så vi kommer definitivt att åka tillbaka. Bilder kommer!

Inga kommentarer: