tisdag, juli 15, 2008

LYCKA ÄR...

...att svepa en hel liter kylskåpskall filmjölk från svenskaffären... på stående fot, mitt på Marylebone Road bland alla kontorsnissar, turister och barnvagnar. Ni kanske tycker det låter konstigt, men prova själva att vara utan fil sisådär sex månader i stöten... det finns vissa saker som bara en utlandssvensk kan förstå. En liter fil är helt enkelt så nära himmelriket man kan komma.



Inatt brann det i hörnet Oxford Street/ South Molton Street. Låter väl inte så märkvärdigt kanske, men om jag säger att en av "mina" Tokobutiker ligger vägg i vägg så förstår ni att det inte var nån höjdare. Så här såg det ut i natt (Toko ligger i bottenvåningen i den låga vita byggnaden på höger sida):

(Fotot lånat från The London Paper )

Och så här såg det ut mitt på dagen idag. Fotot är taget från andra hållet. Avspärrningarna var fortfarande kvar halv fyra på eftermiddagen, när jag gav upp och skickade hem butikschefen och personalen. Ingen försäljning idag inte. Och vi som precis startat rean. Jävla typiskt. Nåja. Jag hann istället till svenska ambassaden för att ansöka om nytt pass. Eftersom det gamla löper ut om tre dar var det ju liksom på tiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kollade du datumet först? /M
:-)

Helena sa...

23 juli :-)