fredag, februari 29, 2008

Hum hum



Vi hade en liten incident igår kväll. Med en humla. Vilket ju iochförsig är ett bra sommartecken. Men problemet var att Carlos hittade humlan före oss... och försökte äta upp den. Det ville inte humlan alls. Så humlan gjorde det humlor brukar göra för att försvara sig. Och då blev det lite synd om Carlos.

Underläppen svällde upp till värsta neanderthal-käken... och vi måste trösta. Mycket. Och han blev nog lite trött på mig när jag sprang och jagade honom med kameran. Eftersom han sen inte kunde stänga munnen ordentligt, låg han och vråldreglade på mig halva natten. Oh well.

Idag mår han bra, svullnaden är borta och alltihop är glömt. Nästan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh!! england!! coolt (:
hur länge sen var det du skaffade katt?? vad händer med den då du återvänder till sverige......?

Helena sa...

Återvänder till Sverige...? Vet inte om jag tänker göra det... inte på bra länge iallafall. Då får jag släpa md mig både katten, sambon och styvson, kanske! Det går bra att flytta med djur inom EU - man måste bara se till att han fått sin rabiesspruta ett halvår innan, och så får man visa upp veterinärintyg.

Vi skaffade Carlos i mitten oktober, och då var han ungefär fyra månader gammal... så han är fortfarande inte riktigt vuxen!

Anonym sa...

Stanna kvar! Jag har inte råd att köpa en soffa just nu.

Vivi sa...

"1-0 to the bumblebee" var Mark's kommentar! Bless his little cotton socks, saaaa not happy pussy! (Carlos, inte Mark. ;-)