torsdag, oktober 06, 2005

Sängdags

Ledig dag, puh! Nu har jag varit ner till sängaffären runt hörnet och beställt en större säng - det behövs mer än en 90-centimeters när Andy sover över... Man blir väl lite bekväm med åldern antar jag! Det blev en s.k. Standard Double, vilket innebär ungefär 135 cm bredd. Alla måtten är ju foot eller inches, och det är lite knövligt att räkna om till cm... Var ju inte så billigt direkt, men vad gör man inte för kärleken... Med min vanliga tur dumpar han mig väl ikväll, ha ha. Vi ska gå på stand-up comedy igen är det tänkt, men jag måste åka tillbaka tidigt imorrn bitti eftersom de ska leverera sängen före jobbet... Har inte berättat för Andy än, tänkte det skulle bli en överraskning när han kommer hit på lördag - under förutsättning att jag lyckats montera ihop eländet, förstås!

Fick lite skrämselhicka igår när pappa åkte in på sjukhuset akut - han blev kanondålig och hans puls dök ner till runt 30 flera gånger innan det stabiliserades. Han är betydligt piggare idag, som tur är. Normalt stör det mig inte alls att jag bor så långt bort, men såna här gånger är det lite jobbigt.

Inga kommentarer: