söndag, april 29, 2007

Mulliga tjejer, förenen eder!

För ett tag sen fick jag ett mail från en tjej som hittat mig på nätet. Hon hade precis startat en kompisgrupp för mulliga tjejer i London och Surrey, och frågade om jag ville vara med. Det ville jag förstås, och vi har sen dess mailat fram och tillbaka och utbytt idéer. Nu var det dags för första mötet, och vi bestämde oss för lunch på en restaurant nära Covent Garden.

4 stycken var det som kunde möta upp den här gången. (Totalt är vi ca 20 som gått med.) Jag, K som startat gruppen, S från Nordirland och S från Azerbadjan. En udda mix kanske, men vi hade faktiskt jätteroligt! Ingen av oss kände någon av de andra, men vi började snabbt snacka med varann och snart var det som om vi känt varann i evigheter. Började med att käka tapas och dricka sangria, och sedan drog vi över till marknaden i Covent Garden och knallade runt bland marknadsstånden. Det är alltid massor av folk på helgen, trevlig stämning och "street performers" som t ex jonglörer och sångare. Mysigt! Sen fikade vi på Starbucks innan vi promenerade ner till Waterloo Station där vi alla hoppade på tåg i olika riktningar.

Lustigt nog var jag den "spinkigaste" i gänget... Inte så ofta det händer! Det var iallafall en riktigt trevlig eftermiddag och jag ser redan fram emot nästa gång.





Inga kommentarer: