söndag, maj 06, 2007

Baby shower

Tack för alla snälla kommentarer om mitt nya jobb! Det värmer.

Igår var jag på mitt livs första baby shower. Ni vet en sån där som dom har på amerikansk tv, när det sitter ett dussin fruntimmer runt en höggravid, delar ut massor med sparkdräkter och blöjor och handdukar och sagoböcker och talkpuder och andra livsnödvändiga presenter som alla blivande mammor bara måste ha. Och alla sitter där och "ooooooooh"ar och "aaaaaaaaah"ar över detta fantastiska lilla under som ska till att födas och alla måste lägga handen på magen och känna hur undret sparkar till i vild panik över allt ståhej som pågår. Suck.

Nåja, ganska trevligt var det ju ändå. Blandade snacks och en massa prat. K, som är gravid, är en av mina kollegor och chef i en av våra butiker. (En av dom som jag kommer att basa över, men det vet hon inte än!) Vi var hemma hos hennes svärmor och det var ett blandat gäng men mest folk från TOKO, vilket ju var bra eftersom jag kände hälften av folket redan. En kille i övre tjugoårsåldern flöt omkring i rummen, och vi trodde allihop att det måste vara Ks makes yngre brorsa eller nåt. Tills han satte sig bredvid värdinnan - svärmor - och började smeka hennes lår på ett väldigt "jag-är-definitivt-inte-din-son" sätt. Oooooooh toy boy! Heja svärmor! Efteråt hade vi ganska roligt åt att alla vi gäster som inte visste om det hade reagerat på precis samma sätt.

Idag är det packning, tvätt, grönsakshandling och marsvinsbursstädning som gäller. Imorrn förmiddag drar jag till Sverige, blir där i några dagar för att fira mammas 70-årsdag 29-årsdag! Har lite trevliga saker planerat för själva födelsedagen, men de detaljerna får jag berätta mer om när jag kommer hem igen.

Min "tvillingsjäl" Andy (ja, han heter det precis som alla dom andra!) har erbjudit sig att se efter Snoddas medan jag är borta, vilket ju är tur eftersom min bil inte startar så jag kan skjutsa iväg honom till nån annan... A är ett ovanligt rekorderligt exemplar av den manliga rasen. Han frågade häromdagen om det gick för sig att han skjutsade mig till flygplatsen? "Umm ja det kan jag väl tänka mig att du kan få göra..." Senare samma dag frågade han om jag möjligtvis kunde tänka mig att han fick hämta mig på fredag också? När jag svarade att det vore toppen, sa han att jag för all del skulle säga ifrån om jag kände att han inkräktade på min kvinnliga självständighet genom att hjälpa till... Hallååååå! Finns det såna karlar kvar i världen? När jag berättade om episoden för min heltidare G så spände hon ögonen i mig och sa "Du... den där ska du se till att snappa upp illa kvickt, innan nån annan gör det!!" Jodå G, det är med på min "att göra"-lista... :-)

2 kommentarer:

Vivi sa...

Du vet att snoddas alltid är välkommen till oss och våra grisar. Jag vet inte vad Curtis tycker om saken, men tjejerna tar nog emot honom med öppna armar!

Anonym sa...

Jag håller också med din arbetskamrat! Den där mannen ska du ha!

Hoppas det går bättre med hamstervaktandet den här gången, minns när du skrev om den katastrofala hamstervakten...