söndag, december 03, 2006

Kinakäk

Häromdagen öppnade en ny liten supermarket alldeles runt hörnet där jag bor. Det intressanta med den är att den är kinesisk! Glöm att hitta vanliga saker som t ex olivolja och mjölk. Istället kan man botanisera bland saker som x antal hyllmetrar med nudlar i alla varianter, lychee- och guavajuice, femtioelva sorters sweet chillisås, inlagd mango, torkad bläckfisk, stir fry-såser, mystiska färska frukter och grönsaker som jag inte ens känner igen, levande krabbor (jodå, dom rör på sig!), kryddade fiskbullar, slisksöta puddingar och skumma kryddor, det mesta med tillagningsinstruktion på kinesiska... Sushitillbehör och lite thaimat har dom också. Spännande!

Ett litet plus är att dom har öppet till åtta på kvällen, så jag hinner in när jag kommer hem från jobbet. Har varit inne ett par gånger, och jag kommer alltid ut med nåt mysko paket som jag bara MÅSTE prova! Även om personalen är väldigt artig och hjälpsam, är det lite si och så med språkkunskaperna hos vissa av dom. Jag smet in fem i åtta igår kväll, och det verkade som att de höll på att packa ihop för dagen. Jag vände mig till en av killarna och frågade vänligt om de höll på att stänga - varpå han med ett stort leende raskt ledde mig bort till hyllan med Hoi Sin-såserna... Ja ja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu vill jag att du besvarar dessa frågor:

När hade du sex första gången?

Vilket är ditt favoritland i Baltikum?

Kommer du flytta hem?

Senaste lästa bok?

Favoritsajt på nätet?

Berätta en hemlighet från din vistelse i England!

Hur länge har du arbetat på din nuvarande arbetsplats?

Är svenska ditt modersmål?

Är du 100% svensk?

Bästa TV-serien?


Bästa komedipersonlighet?

Har du någonsin transat, alltså klätt ut dig till pojke?

Hur mycket tjänar du?

Var kommer ditt namn ifrån?

Favoritplagg?

Finns det några kärlekar du aldrig kommer över?

Borgerlig eller kyrklig vigsel?