söndag, september 03, 2006

Så lämpligt

Slö dag idag. Behövde nog vila lite, kanske. Skulle träffat mannen från pubsoffan, men han fick förhinder. Det får bli till veckan istället. Diskade några tallrikar. Pratade i telefon. Slösurfade på datorn. Läste på om arvsrätt på nätet (har fått kallelse till bouppteckning efter pappa, vi ska göra det när jag åker hem om ett en och en halv vecka) men det är ju en jäkla massa jargong och fackspråk och kryphål...

Var iallafall och handlade på eftermiddagen... det blev en ny topp och en adapter till mobilen. Och så hoppade jag in på den lokala matbutiken. Där finns den grinigaste personalen ni kan skåda. Varje gång jag går därifrån är jag på riktigt dåligt humör! Personalen i kassan hälsar aldrig, ler aldrig, talar nätt och jämt om hur mycket man ska betala - och sen slänger dom pengarna efter en. Ibland sitter dom och dricker läsk medan dom väntar på att kunden plockar fram pengar. En gång satt kassörskan och spelade musik på sin mobil i kassan. De sitter alltid och snackar skit med varandra istället för att prata med kunderna. Trevlig stämning, måste jag säga. Charmkurs kanske skulle vara nåt? Dessutom brukar dom väsa efter en om man kommer in senare än en kvart före stängning. Idag klev jag in ungefär sju minuter före stängning, men skulle bara rafsa åt mig lite frukt och dricka. En av vakterna står vid dörrn och fräser åt mig och två karlar som också var på väg in "FIVE minutes, only FIVE minutes, we close in FIVE, no more than FIVE minutes!!!" Jag bara tittade på honom och väste tillbaks "Jag tror nog att vi allihop är läskunniga..."

Jag plockade ihop mina grejer, köade, betalade och lämnade affären en minut före stängning. HA! Som chef inom handeln blir jag väldigt sur på dålig service. Jag vet att det inte krävs så jäkla mycket att smajla åt kunden och tacka när man får pengarna. Jag sätter alltid en ära i att jag och min personal är supertrevliga mot kunderna och får dom att känna sig uppskattade och välkomna. Till och med EFTER stängningsdags...

Anyway, när jag kom hem slängde jag ett getöga på kvittot. Där står "Your store manager is Mat Tester". Ett sånt klockrent namn för chefen i en matbutik! Men vad innebär det... går han runt och provsmakar varorna innan vi handlar...? Vad exakt är det han testar? :-)

Inga kommentarer: